loading...
آموزش های همگانی
محمد سلحشوری بازدید : 30 شنبه 22 آبان 1400 نظرات (0)

کاشت نهال گردو با سود دهی بالا

شاید دور از ذهن نباشد که به کاشت نهال گردو پرورش دلار بر روی شاخه های سبز گفته میشود. گردو از انواع آجیل ها است که استفاده متنوعی دارد و همچنین در بازار سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این مغز چرب و سفید و مغذی همیشه از محبوب ترین آجیل ها بوده است.

این مغز هم بصورت خوراکی خام استفاده دارد و هم بصورت ترکیب در غذاها. نهال گردو دارای گونه های مختلفی می باشد که هر کدام متناسب با یک آب و هوا و خاک رشد مناسب تر دارد. در مناطق غربی و مرکزی ایران هم رشد و پرورش درخت گردو بسیار زیاد است.

انتخاب نهال گردو مناسب

اگر به فکر خرید نهال گردو میباشید ابتدا باید از نظر اینکه این نهال با نوع خاک منطقه و شرایط جوی آنجا سازگار است تحقیق کنید. در مرحله بعدی نسبت به انتخاب نهالی اقدام کنید که هم استقامت و طول عمر اقتصادی بالایی داشته باشد و هم از مغز و میوه مناسبی برخوردار باشد.

گردوها بسته به نوع خود دارای مغز در سایز و رنگ مختلف و همچنین میزان چربی متفاوت میباشند. هرچند امروزه نهال های اصلاح شده وارد بازار شده است که فقط دارای  ظاهر زیبا میباشند و از طعم و مزه مناسب بی بهره هستند.

کاشت انواع نهال گردو

امروزه کاشت انواع ارقام گردو بخاطر همان دلایلی که ذکر شد بسیار بیش از گذشته شده، با وجود ورود انواع ارقام اصلاح شده که باردهی این ارقام را سریع تر کرده این محبوبیت و علاقه به کاشت نهال گردو بیشتر نیز شده است. انواع نهال گردو های موجود در بازار کشور عبارتند از:

نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان یکی از ارقام سود آور و پر طرفدار میباشد، تویسرکان از نظر کشت گردو مرکز و قلب گردوی ایران محسوب میشود. گردوی تویسرکان از ارقام بومی کشور ایران میباشد. میوه نهال گردو تویسرکان به حالت بیضی شکل میباشد، دارای 50 درصد مغز است که یکی از دلایل محبوبیت این رقم همین کیفیت بالا و درصد بالای مغز میباشد. میوه این درخت گردو با پوست نازک و میوه خوش طعم با چربی بالا معروف است.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-تویسرکان/

نهال گردو دماوند

نهال گردو دماوند یکی از انواع نهال گردو ایرانی می باشد که برای اولین بار در منطقه دماوند کاشت شد. البته امروزه به دلیل کیفیت بالای این نهال، در بیشتر مناطق ایران و حتی کشورهای دیگر نیز این نهال کاشت می شود. این نهال به دلیل اینکه بومی کشور می باشد، سازگاری خاصی با اکثر ایران دارد و یکی از بهترین نهال ها برای کاشت می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-دماوند/

نهال گردو مراغه

نهال گردو مراغه از انواع نهال گردو ایرانی است که به دلیل بومی بودن سازگاری بالایی با مناطق گردو خیز ایران دارد. به دلیل زود بازده بودن، میزان بازدهی بالا، کیفیت عالی محصولات این نهال و مقاومت بالای آن در برابر سرما، به نهال گردو ژنوتیپ برتر معروف است.

همان گونه که از نام این نهال پیداست برای اولین بار در شهر مراغه در استان آذربایجان غربی تولید شد. شهرستان مراغه بعد از تویسرکان دومین قطب بزرگ تولید گردوی ایران به شمار می رود. خرید نهال گردو به دلیل طولانی بودن عمر مفید این درخت یک سرمایه گذاری مفید و بلند مدت می باشد. بنابراین نیاز به حسایت بالایی در انتخاب نهال گردو مناسب دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-مراغه/

نهال گردو پکان آمریکایی

خرید نهال گردو مانند دیگر نهال های موجود از حساسیت بالایی برخوردار است، نهال گردو پکان آمریکایی از جمله ارقامی است که امروزه بیش از پیش محبوب شده است. یکی از مواردی که کیفیت محصول نهایی را تضمین میکند، خرید نهال از نهالستان های معتبر و دارای مجوز میباشد. اکین نهال تنها نهالستان در منطقه غرب کشور که دارای باغ مادر میباشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-پکان-آمریکایی/

 نهال گردوی ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ بومی کشور خودمان می باشد که دارای کیفیت بالایی است. شما می توانید نهال گردو ژنوتیپ را از نهالستان اکین نهال تهیه نمایید. تمامی ارقام نهال در این نهالستان دارای کارت سلامت بوده و این نهالستان دارای باغ مادر میباشد، خرید نهال گردو از باغ مادر این اطمینان را به شما میدهد تا از یک مجموعه معتبر خرید خود را انجام دهید.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-ژنوتیپ/

نهال گردو فرانکت

نهال گردو فرانکت یکی از انواع نهال های پربازده می باشد. میزان باردهی نهال گردو فرانکت تقریبا 60% بیشتر از انواع نهال های دیگر است. اگر قصد احداث باغ گردو و خرید نهال دارید خرید نهال گردو از نهالستان اکین نهال را یک گزینه مطمئن برای موفقیت شما است. میوه نهال گردو فرانکت بسیار مرغوب و با کیفیت می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-فرانکت/

نهال گردو کاغذی

نهال گردو کاغذی یا به اصطلاح دیگر نهال گردو پوست کاغذی یکی از شناخته ترین انواع نهال گردو در میان عموم مردم است. میوه نهال گردو کاغذی کیفیت و مرغوبیت بالایی است و طعم بی نظیری دارد. علاوه براین به دلیل داشتن پوست نازک که به راحتی با دست می شکند، محبوبیت بسیاری دارد. یکی از امتیازات نهال گردو، سهولت جداسازی از مغز از پوست می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-کاغذی/

نهال گردوی خوشه ای

نهال گردوی خوشه ای یکی از انواع مختلف نهال گردو بسیار مرغوب و با کیفیت می باشد. نهال گردوی خوشه ای به علت پربار بودن درخت گردو صرفه اقتصادی بالایی دارد. خرید نهال گردو از نهالستان اکین نهال این اطمینان را به شما میدهد که مجموعه ای از نهال های سالم و کیفیت بالا را داشته باشید. میوه نهال گردو خوشه ای به شکل بیضی می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-خوشه-ای/

نهال گردو اسرائیلی

خرید نهال گردو اسراییلی به دلیل بازدهی زود هنگام و باردهی بالای سالیانه یکی از مناسب ترین سرمایه گذاری های ممکن می باشد. قبل از احداث باغ و یا کاشت هر نهالی شناخت کامل در مورد نوع سالم آن، شناخت آفات و راه های انتخاب و خرید نهال مناسب بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد. میوه نهال گردو اسرائیلی گرد مایل به بیضی می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-اسرائیلی/

 نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر یکی از انواع نهال های زودبازده است که دارای باردهی محصول بسیار بالا و با کیفیت می باشد. با خرید نهال گردو چندلر از نهالستان اکین نهال می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که یک سرمایه گذاری عالی داشته اید. البته قبل از خرید نهال گردو چندلر باید با مشخصات و شرایط کاشت نهال گردو چندلر آشنایی داشته باشید.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-چندلر/

نهال گردو فرنور

خرید نهال گردو فرنور از نهالستان اکین نهال اطمینان را به شما میدهد که دارای محصولاتی با کیفیت عالی و بازدهی بالا خواهید بود. میوه نهال گردوی فرنور یکی از با کیفیت ترین انواغ مغز گردو می باشد. قبل از خرید نهال گردوی فرنور بهتر است با مشخصات این نهال آشنا شویم. نهال گردو فرنور دارای گردوهایی به شکل دایره و در اندازه متوسط می باشد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-گردو/نهال-گردو-فرنور/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها نهال ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 1,674
  • بازدید کلی : 6,964